Wrocław MIASTO SPOTKAŃ

Chcąc poznać osobliwości stolicy naszego województwa udaliśmy się 19 czerwca 2017 grupą 23 uczniów do Wrocławia. Przewodnikiem po urokliwych miejscach odkrywanych przez nas tego dnia była pani Elżbieta Zielińska. Wybraliśmy trasę zwiedzania „Wrocław dla wytrwałych”. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od najstarszej części miasta tzn. Ostrowa Tumskiego wraz z Katedrą św. Jana Chrzciciela. Następnie udaliśmy się do ogrodów Ossolineum, ponieważ Ossolineum jest ważnym miejscem na mapie Wrocławia nie tylko ze względu na przechowywane tam zbiory ważnych dzieł kultury, lecz także jako miejsce spotkań ludzi wybitnych i zasłużonych w historii Polski ( m. in. Władysław Bartoszewski, Jan Nowak Jeziorański, Zbigniew Brzeziński, …). Barokowy kościół uniwersytecki oraz Aula Leopoldina w gmachu głównym uniwersytetu zachwyciły nas barokowym wyglądem. Zaś panorama miasta rozciągająca się z Wieży Matematycznej przy pięknej słonecznej pogodzie na długo pozostanie w pamięci. Dowiedzieliśmy się także, gdzie przez Wrocław przebiega południk 17. Wędrując uliczkami prowadzącymi do rynku mijaliśmy dawne gotyckie więzienie miejskie       ( gdzie prawdopodobnie przebywał Witt Stwosz) oraz Stare Jatki. Na rynku podziwialiśmy piękne kamieniczki wraz z nowym i starym ratuszem. Ulicą Świdnicką dotarliśmy do Opery Dolnośląskiej ( gdzie raz w roku nasi gimnazjaliści oglądają któryś ze  spektakli), nowoczesnego gmachu Forum Muzyki oraz historycznej budowli Pałacu Królewskiego. Przy synagodze Pod Białym Bocianem wysłuchaliśmy opowieści o Żydach wrocławskich. Przechodząc przez Dzielnicę Czterech Kultur dotarliśmy do Placu Solnego, gdzie po 5-godzinnym zwiedzaniu pożegnaliśmy się z panią przewodnik. W programie naszego zwiedzania nie ujęliśmy wizyty w Panoramie Racławickiej oraz w Muzeum Narodowym, ponieważ miejsca te podziwialiśmy w trakcie wcześniejszych wyjazdów do Wrocławia.
Ostatnim punktem naszej wycieczki był zakup pamiątek oraz zjedzenie smakołyków z bogatej oferty kulinarnej Wrocławia.
Organizatorkami wycieczki były Anna Hryniewiecka i Małgorzata Gandecka.